tisdag 14 maj 2013

Jag blev så paff, det sa ju bara poff!

om våren som kom...

Här blev grönt under en natt och nu har det regnat i två dagar, kyligt och blött. 
Men värmen säga visst vara på väg..
Jag äter sura citronskivor och bakar banankaka till kvällen...
Skruvar upp en fin gammal krok jag sparat, där får diskborsten hänga. 
Diskbänksromantik..
Regntunga dagar och tunga tankar, men jag tänker att det är bra med de dagarna också, älta en stund, ändra tankegången sen och resultatet blir spännande förändrande och lättande. Oftast.
Vi byggde en hylla till balkongen, av gamla brädor från mina föräldrars gård, och hyllplanen gjorde vi av vår tradiga gamla sänggavel. Det blev bara så bra, och inte ett rött öre behövdes läggas ut i stunden.
Allt fanns redan, färgslatt från bänkmålning två år sedan, hyllbård inhandlat för en femma på loppis för ett halvår sedan. 
Nöjd!





2 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Jättefin hylla verkligen och så gott inombords när man kan göra av det man har hemma! tycker dina bilder ser fantastiska ut. hur har du fått dem så? något speciellt filter..?

sommarkramar Lycke

Emmie sa...

:)
Jag gör det enklast möjligast för mig och fotar med mobilen och använder instagram-appen. Därav filterna! Gillar verkligen dem ibland, då de får fram känslan jag vill ha i bilderna.
Kallamensoligasyrénernaharnästanslagitutkramar