söndag 24 februari 2013

Små figurer med långa öron

skymtande som skepnader i maten jag äter, leende och fniss

Igår kväll var det ljuv vår och du och jag var på ett café i Paris och jag försökte beställa nåt att äta, på stapplande franska, och kyparen frågade nåt om min stora bebismage som omgavs av lilablå klänningstyg

Vi lyssnar på sjuttiotalsmusik och du nynnar i takt med Bonnier Tylers It's a heartache
Solen tittar nästan fram idag och
Tacksamhet och lycka bubblar över totalt

Pyret verkar växa som bara den, för nu syns det!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så fin en lille mave :)

till-vidas-ara sa...

Ååh guud vad glad jag blir att se er, fina fina ni..du och den lilla, lille i magen. Du är så smal förutom magen så den syns så väldigt fint..! dina ord klingar som sagor i mina öron, sagor jag tycker om..

kramar en lördag, Lycke