måndag 4 februari 2013

Nästan vitterväder, fast inte riktigt

Ny vecka, vädret leker lekar som aldrig förr.
Snö inatt, regn imorse, sen stora tunga fluffiga flingor till lunch, och sen kommer solen helt plötsligt och det är tre plus.
Även magen leker lekar med mig, som jag inte vill vara med på. Alls. Faktiskt.
Vaknande med magkatarren from Hell...
Nästan ingen frukost alls fick jag i mig, och stressen över hantverkarna som bekränas ramla in 07.00.....
Och hormoner...
Stackars liten mage tänker jag, klappar den ömt och säger att jag vill inte leka idag. Var lite snäll?
Mosad avokado till lunch och citron. Surt sa munnen, mums sa magen.
Surt och basiskt tänker jag, vet ju att kroppen inte tål mjöl.... Ändå så kan jag inte hålla mig borta...
Kokar buljong som blir för salt.

Julstjärnan i köksfönstret är den enda julresten..
Ibland gör jag så där. Struntar i saker som är så enkla att göra. Som att plocka ner stjärnan. Men ids liksom inte.

1 kommentar:

till-vidas-ara sa...

Du, jag gör också precis sådär! sitter och glor på blomman som behöver klippas ner, varje dag utan att få tiden att komma sig för. och adventsljusen plockades alldeles nyligen undan. det är ju inte precis som att någon annan gör det :) Det där med att bädda sängar har jag skipppat alldeles. blir ju bara med av de där djuren :)
och om maten! ät det som kroppen begär. ta det lugnt...känner att jag bryr mig om dig. på riktigt, och det är fint. det blir bra det där, och jag tycker om hur du skriver som vanligt! ska länka till dig någon dag då det faller sig in i det som faller i mina händer för dagen. kramar en måndag..

~Lycke