måndag 29 oktober 2012

Oktober snart till ända, november tar vid.

Det var något alldeles särskilt med denna månaden... Oktober 2012.
Jag fyllde 28 år.
Ett frö i mig hade börjat gro. Så kom en störtflod och allt var bortsköljt.
Många fulla månar, många nymånar
Kapitel som avslutades och nya påbörjades, hann vi med extra mycket denna oktober?
Vädret bjöd på en salig blandning, med stormbyar, hagelskurar, minusgrader och 12 plusgrader, vackra färger som nu suddas ut
Mitt hår har blivit så långt och jag tror jag blev vuxen på riktigt

3 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

så vackert. riktigt känner din känsla genom orden. att bli vuxen..jag håller på hela tiden. men tror jag blev det mer jag också..sista året bara (ler)
bra att du skriver. jättebra..!
kramar om, Lycke

till-vidas-ara sa...

ledsen för det jag uppfattade mellan raderna. inte lätta känslor det där..jag vet!

kramar igen, Lycke

Emmie sa...

:) ja, man håller nog på hela livet skulle jag tro, med att bli mer vuxen, stadig och grundad och utvecklad...
tack, det är lite som om jag är nyvaken och har lite svårt att finna bokstäverna, men jag vill vara modig och skriva ändå..
angående det mellan raderna, ja, det var mycket ledsamt, jag vet ju din historia lite med... kramar!