måndag 29 oktober 2012

sen så gick jag vilse och fann en annan värld

jag visste att den här flytten kom precis i sista sekunden.
den kom så rätt i tiden, så det är bara inte klokt.
ett vattenfall som öser över mig, flöde av insikter och utveckling, avslut och börjaompånykula och jag och livet har liksom blivit blixtförälskade
inte på det sättet så att jag står och tänker åh vad jag är glad att få leva, åh vad jag är glad. nej.
jag är inte glad. men jag är inte heller ledsen.
jag bara är. ett steg närmre till att få vara ett med mitt universum just nu
just nu
just nu


4 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

Du skriver så vackert. Dina ord letar sig rakt in i mig och jag bli både varm och vemodig. Känner så väl igen känslan. Att hitta tillbaka. Att inte gå förlorad. Att inte låta tankarna ta över. De automatiska. Så glad att jag hittade hit till dig.
Hälsar åsa

gunillaedding sa...

Jag tror det är dags att leta fram boken om kvinnor som följer med vargarna....
Du håller på att samla ihop alla benen tror jag visst... >3

Emmie sa...

Oj, kära vad glad jag blir, det är min önskan, att mina ord här når ut så som jag känner dem inom mig. Skall kika närmre hos dig, såg fina höstbilder skymta i farten!

Emmie sa...

Fniss, samla ihop benen gav mig en rolig bild i huvudet. Aj aj kapten! ;) <3