onsdag 31 oktober 2012

En gråmulen onsdagsmorgon och jag vaknade tidigt av mig själv

hasar runt i varma raggsockor, de satt på hela natten, inte likt mig?
jag som alltid sover med fötterna utanför täcket, men inatt var det kallt utan att jag ens hade öppnat fönstret
jag tänker ta en lugn morgon, fortsätta hasa runt, tända ljus, äta något? Frukost.... den är svår ibland... lite olika knep och jag brukar få i mig något..
Titta på min skäms-serie (Hart of Dixie) dricka varmt té, få igång kroppen sakta men säkert efter en orolig och drömrik natts sömn, månen borde väl vara på tillbaka gång nu?..
fortsätta med röjet här hemma och upplockning av flyttkartonger, kasta gamla papper, slänga sådant vi inte använder som ingen vill ha, skänka bort sådant som vi inte använder men som någon annan vill ha, rensa rensa rensa och organisera och styra upp möblering av det lilla rummet, snart så blir det fint!


2 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

här är raggsockorna på och en sjal värmer nacke och axlar. min tekopp ryker och jag kisar ut genom soligt fönster. skulle helst av allt ha en stillsam och tyst "hasa-runt-dag"men vet inte om lillebror och storebror är med på det. i alla fall inte det tysta. jag njuter av det lilla och drar sjalen lite hårdare runt kroppen.
hälsar åsa

Emmie sa...

:) låter härligt Åsa!