torsdag 31 januari 2013

Två svanar flög över mitt huvud och nedanför stillades stormande hav av tjockt iskrosstäcke

Stormen drog över staden snabbt, friskt och utrensande.
Torkade upp det där fuktiga blöta.
Havet kluckade tillbakatryckt av tjocka iskrosstäcket, stora klumpar av is låg uppblåsta på strandpromenaden.
Solen värmde i ryggen och sen mojnade det plötsligt och blev vår bakom ryggen på mig och under alla lager av kläder smälte jag rinnande ut på backen.

Ikväll drar kylan in över staden och kyssen i nacken från älskad, när jag diskar upprört och stressat, mjukar mitt hjärta.





3 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Du är en sann poet ...!

~Lycke

Emmie sa...

Du sköt en pil med glädje rakt i hjärtat och bekräftade en dröm jag har!
Fredagskramar

Anonym sa...

Så vacker text vännen.

Kramar

mintekopp.se