torsdag 1 november 2012

månen drar sig tillbaka och idag blev det en ny månad

Det känns lite i kroppen som om månen öppnade en portal till ett djup inom mig som jag aldrig tidigare upplevt, nu när månen sakta kryper åt andra hållet sluter sig porten, först började jag förgäves greppa om den ljuvliga insiktspepprande känslan som funnits i några dagar, sedan insåg jag att det var dags att släppa taget även om den känslan.
Jag vet nu vilket djup som finns, och kanske ännu djupare, och den kunskapen och vetskapen ligger stadig i hjärtat
och idag klipptes det även av en bit av det gamla håret som inte sett en sax sedan februari (nä, nu ljög jag, jag klippte mig själv lite grand i maj, men det blev ju sådär)
ny frisör, pirrigt innan, men jag blev så nöjd och håret känns så nytt och fräscht, hade jag sådant här hår? på riktigt?
lugg blev det också. påklätt inför vintern liksom.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag hamnade hit från Vidas Ära om du undrar. Hon skriver så fint och då tänkte jag att de som kommenterar är kanske också sådana som betraktar livet lilla och beskriver det med poetiska ord - inte hade jag fel heller :)

Du skriver fint - även om det handlar om hårklipning ;) ... något som jag ofta glömmer bort - hinner liksom inte tänka på mig själv när det är så mycket annat i livet som drar min uppmärksamhet.

Kram Nina i Vinglagården

Emmie sa...

hej, kul att du lämnade avtryck!
välkommen hit. :)
tack för smickrande ord och att du bor i något som heter vinglagården låter ju bara så fint, kikar in hos dig så fort jag får tid!
kram