torsdag 15 november 2012

Det var mörkt men stjärnklart och blöt dimma flöt omkring

En sen promenad ner till affären ikväll
Stort vitt skal gapar från parkeringen, ett garage på 20 platser är nu i rivningsstadiet
Det var alldeles stilla i luften, lite kusligt stilla, blöt dimma och död luft, de spränger snart sönder ängen utanför vårt förra köksfönster, stålgrindar utspridda över hela området...
vingslag från ensam fågel och idag har jag städat hela lägenheten (nja, inte lilla rummet, där pågående målningar ligger på golvet...) skurvattnet blev brunt efter två fönster som inte blivit putsade av oss förut och jag såg hon som bodde här innan, i tvättstugan idag, hade hon pratat med mig vet jag inte vad som hade flugit ur min mun, arga ilskna trötta bokstäver om sanitär olägenhet i lägenhet.....
Solen kom och sa hej idag i alla fall, tack.

1 kommentar:

Nina sa...

:) ... det är väll fint att solen finns där och tittar in när det som mest behövs.