fredag 9 november 2012

fläkten knarrar i köket, farmors äggklocka tickar och det är redan fredag

jag målar ögon som blir till fåglar och kommer på knepet för att måla rosenblad så som jag vill
vi kokar köttfärssås på långkok med rödvin och grädde och nu fungerar lampan i taket. jag hade kopplat in den fel...

utflykt igår med liten syster, liten syster som börjar hitta hem igen och jag vågar knappt tro det är sant
liten trasig familj pusslas ihop så smått och var och en tar ansvar för sin egen utveckling, blomming pågår mitt i vintern och det börjar liksom ljusna och det är fint tycker jag.

känner inom mig. att det är lättare att sväva bort för att sedan komma tillbaka till grund. det gör mig inte så mycket längre, att ångest flåsar i nacken, den där tiden på månaden då hela världen tycks vara upp och ner och jag är arg och ledsen och glad och sur och deppig och lycklig och förbannad om vart annat.
det gör mig inte så mycket längre. börjar bli van. och vet. att jag kommer tillbaka. och det får ta den tid det tar. att komma tillbaka. jag får den tiden. jag ger mig den tiden.



bloggkärlek som svävar där ute, fina Agneta på Min tekopp länkar till spännande, blandade bloggar.
ni hittar henne i min länklista eller under länken Här.

happy friday till Dig!


4 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Hej där, så glad att du hittade till min blogg via Agneta och lämnade en liten kommentar;) härligt du skriver...Kram

gunillaedding sa...

<3

till-vidas-ara sa...

raraste! känner att det är så som du skriver. du har hittat en väg och jag är så glad för det. och att släkt och omgivning också hittat hem är ju underbart. mina bor så långt bort alla utom vi..!
tycker dina ord har fått vingar också och det är så fint! och jag är fasligt nyfiken på ditt paraplyställ du hittat. har du någon bild på det?

kramar en lördag, Lycke

Emmie sa...

Johanna, tack! :)

mamma: puss

Lycke: tack fina, för vingpeppen.:) och när jag skrev om att hitta hem tänkte jag inte på att man kanske tolkade det så ordagrant, jag menade mer hitta tillbaks/ hitta hem till sig själv...men jag förstår att det jag skrev kunde tolkas annorlunda nu!
och åh, skall fota paraplystället så fort ljuset är lite bättre, här är så mörkt och det är tjocka över hela staden nu förtiden...
önskar dig en fin söndag
kram!