lördag 3 november 2012

i köket stökar maken med ölbryggning och här sitter jag

sitter här i lilla rummet. biblioteket. ateljén. syrummet. arbetsrummet. har ännu inte hittat rätt. det blir ett nytt för varje gång verkar det som.
ett mångfacetterat rum, som byter benämning och skepnad inför vad du behöver det till. som i Harry Potter...

nu kan vi se golvet här inne, efter mången uppackade flyttlådor och sortering och genomgång av vad vi faktiskt har..

sitter här i lilla rummet. i soffan. och vågar inte. nu har jag tillgång till färger, symaskin, tyger, pennor, saxar, ståltråd, pärlor, papper, kartong... och vågar inte skapa...
jag har knappt vant mig vid att ha ett rum med endast säng och dörr att stänga, från att ha bott i en etta till att bo i en trea, det tog ett tag innan jag vågade röra mig i större svängar här hemma och i lilla rummet tänker jag att det är så okänt fortfarande, har inte kunnat vara här inne och känna in rummet förrän nu...

allt har sin tid. och när jag accepterar det så känns det genast mycket lättare och mindre stressande och pressande.

nu är jag försås nyfiken på vad ni gör en lördag som denna?


2 kommentarer:

Sally´s Daughter´s sa...

Som jag känner mig igen i din text. Skapa kan jag - det har jag inget problem med - men att ta tag i bluggande, alla papper som skall skickas hitt och ditt - som jag vet att måste göras - dessa puffar jag så långt som det går. Sen blir den dag när jag tar mig i kragen. Skriver ner alla saker, sitter ner, stryker över och andas ut när det är gjort. Det värsta ät det oftast tar inte mer en 2 timmar eller så - bluggande - eller lämna in uppsatser är annat - men där handlar det om att komma i gång. Alla uppsatser är som spöken till mig. Kraven är för stora ...

Lycka till med ditt nya hem. Jag tror nog att du kommer igång så smått. Det tar sin tid att få alla saker på rätta plats. man liksom flyttar dem runt och provar på - om och om igen - tills man är nöjd.

Kram

Emmie sa...

nu blir jag nyfiken, vad är det du pluggar till?
(det står kanske i din blogg?)
ja, tack. precis, jag boar runt och testar och vet med mig från förra lägenheten att det tog ett bra tag innan jag/vi verkligen hade bott in oss och det kändes som vårat hem, inte bara ett ställe man kom till och hälsade på ett längre tag... snart börjar det roliga, att verkligen få inreda med piffet! :)
önskar dig en trevlig söndag!