lördag 17 november 2012

Sängen här. Och maken där. Och jag är här. Och man skall säga det som mamma Mu.

Och där ligger jag. Här. Är där. Är här. Här i sängen. Det skrålas långt bort. Lördag idag.
Fast egentligen känns det mer som söndag och vi åt lammgryta med indiska smaker och sen blev chokladmuffinsen i ugnen för kladdiga men vi åt dem med sked.
Mannen visslar en sväng, på väg till toalett för tandborstning.
Idag har jag tänkt på ensamhet och sen har jag tänkt mer på ensamhet. Det kanske jag går in närmre på en annan dag, men nu släcker vi snart ljuset här..Är där. Är här.
I sängen.

1 kommentar:

till-vidas-ara sa...

vackert om det. och ensamheten, den finns bara i en själv tror jag. så många människor som bara inte har tid. och så plötsligt saknar man. har haft det så med. har sänkt kraven nu. och då öppnas det upp..

kramar Lycke