söndag 11 november 2012

om båtar och skepp och pappor med 8 barn


idag är en faders dag, jag har en pappa som är klok som en som levt i 200 år och en mer uppfinningsrik-utanför-boxen man än någon jag någonsin träffat, ett sinne med ett djup utan botten och en humor som är så dålig så man skrattar ändå. Han har satt 8 barn till världen, var och en speciell på sitt sätt och han har fler barnbarn än han snart kan räkna till.
Idag dricker jag kaffe med honom och mina tre hela syskon.

skickar en önskan till alla de jag vet sitter i samma båt som vi eller i ett annat men liknande skepp, en önskan att de skall få fira en fars dag även i sin egna nya lilla familj. och jag önskar att vi sitter här hemma nästa höst, och får fira fars dag inom dessa väggar.
och någon dag. skall jag berätta våran resa för er. lite mer ingående kanske. det är en resa jag aldrig någonsin kunde tro eller hade räknat med att vi skulle få göra i vårat liv.


1 kommentar:

Sally´s Daughter´s sa...

Jada. har en liknande pappa här med. Nu på åldern har man börjat förstå att ett eller annat även av sinnet går i arv. Nu när man känner att man är drottning över sitt lilla jag - känns det faktiskt rätt så skönt ... att inte rymmas in i en fyrkantig låda.

Alla saker är fina - det gäller bar att titta in från rätt vinkel.

Kram