lördag 24 november 2012

Sångfågeln utanför sovrumsfönstret har visst tagit fel på årstiden och sjunger om vår

Harhjärtat har blivit större, mer på väg åt ett elefanthjärta och jag tänker på vad Pippi svarar när folk frågar henne vad hon skall bli när hon blir stor-STÖRRE.
Mitt hjärta har blivit större. Och kommer att fortsätta. Det lever liksom lite av sig självt nu, och lyssnar inte så mycket på sinnets ibland idiotiska tankar och argument. Jag blir förvånad varje gång ett gammalt tankemönster försöker få in mig i den mörka vilsna offerrocken, där det ibland kan tyckas varmt och tryggt men. förrädisk denna rock är. Och hjärtat vågar stå upp och säga nej tack, här är ljust och varmt och tryggt och jag vill inte äta gammal mal....

Elegant elefant.
Hjärta.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emmie, nu provar jag igen! Här är länken;

http://www.onewaycommunication.co/?p=3105

Ha det fint! : ) Anette

till-vidas-ara sa...

underbart skrivet. blir glad..***

kramar Lycke

Nina sa...

Fint med en elegant elefant hjärta ;)

Emmie sa...

Tackl Anette! :)

Emmie sa...

Jag blir glad, det är fint att få höra att mina bokstäver berör! Kram!

Emmie sa...

:)