onsdag 14 november 2012

En grå dag och bulldegen vill inte jäsa

Ingenting blev som jag ville idag, men så är det ju ibland.
I dessa tider är det så lätt att jag då gör en stor storm, en orkan, av allt det lilla som sker. Små saker. Som hugger i hjärtat, skapar ångest.
Idag fann jag larv på mjölpåsen och i, trots att den är väl försluten i burk. Läser saker mitt hjärta inte klarar av.
Bulldegen vill inte jäsa, är det för kallt? Eller för att jag blev tvungen att springa ner till affären och köpa nytt mjöl?
Jag vet inte.
Jag försöker att inte lyssna på de tankar som kommer under sådana här dagar.
Sådana här dagar då ALLT går åt fanders. Det liksom kommer till mig saker som gör ont som inte har ett dugg med den här dagens misslyckanden att göra.
Jag virar filten hårdare om mig, jag vill inte lyssna på de där åskmolnen som försöker skapas inom mig.
Nej. För de har inget med idag att göra.
It's non of their business

1 kommentar:

Nina sa...

Vissa dagar är jobbigare än andra. Så är det här med. Idag glömde jag bakpulvret från kakan och det blev en rejäl pannkaka av bakande ... hönorna blir glada i alla fall.

Om det känns bättre så försvinner dessa små irritationsmoment med tiden och till slut blir dragig en komedi ...