fredag 2 november 2012

när jag drömmer om morgonen och inte riktigt kan vakna

drömmarna är så starka och fyllda med händelser och mängder med små detaljer och jag kan knappt ta mig ur dem när klockan ringer, de drar mig liksom in i deras värld och jag har svårt att stå emot
nyss hade det vart korrupta människor i ett gäng som fajtades, köttljud och blod och svimningskänslor och andra händelser och en man som var skadad och mitt hjärta blödde

det är fortfarande kallt i sovrummet och det regnar idag också och egentligen har jag tusen miljoner saker som ropar på mig, men jag tror nog att de kan vänta en stund för idag skulle det kännas så skönt med noll och ingenting och nu bestämmer jag att jag tar helg en dag tidigare

jag känner verkligheten flåsandes i hasorna och vill inte kännas vid riktigt ännu. men vet. att jag måste. i november.
då. när vi börjar om på nytt. med långdragen procedur. och färder hit och dit.
allt för att drömmen skall slå in, om att ett plus ett blir tre.


Inga kommentarer: